سپاهان امشب از ساعت 21:45 در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل می رود

سپاهان امشب در حالی به مصاف الدحیل می رود که در بازی مقابل پاختاکور توانست به پیروزی 3-1 برسد.

به گزارش طرفداری، از ابتدای فصل و در روز هایی که تیم محرم نویدکیا وارد بحران شد به وضوح مشخص بود این تیم به دلیل خریدهای پیش از فصلش، تعادل و توازنی که در فصل گذشته داشته را از دست داد و حتی محرم نویدکیا هم مجبور شده سیستم تیمش را تغییر دهد. فصل گذشته سپاهان با سیستم 4141 فصل را آغاز کرد و در ادامه هم از سیستم 433 استفاده کرد گرچه این دو چینش تفاوت چندانی با هم ندارند و سیستم 4141 به نوعی انشعابی از سیستم 433 است.

این فصل مسعود ریگی و شهریار مغانلو دو بازیکنی بودند که سیستم سپاهان را دچار تغییر اساسی کردند. با حضور مسعود ریگی محرم در میانه میدان دابل پیوت تشکیل داد تا تیمش با سیستم 4231 بازی کند و این سرمربی مجبور شد شهباززاده را از دروازه دور کند و یا او را روی نیمکت بنشاند اما پس از ماجراهای استعفا و از دست رفتن دو قهرمانی لیگ و حذفی باعث شد تا محرم تغییراتی را در رویکردش نسبت به چینش تیم داشته باشد و حتی در بازی مقابل تراکتور در لیگ برتر هم از هیچ یکی از خرید های جدیدش استفاده نکرد تا به نوعی استارت آماده سازی اش برای لیگ قهرمانان از همان بازی بخورد و حالا هم لیگ قهرمانان را به نوعی با ایده آل ترین سیستمش آغاز کرد و توانست بازی اول را هم با اختلاف ببرد.

این تصویر میانگین استقرار بازیکنان سپاهان در دیدار با پاختاکور را نشان می دهد. تیم محرم در این بازی به وضوح با سیستم 4141 به میدان رفت. همان سیستم ایده آل فصل گذشته....

تک پست 6 این ترکیب در بازی با پاختاکور محمد کریمی بود و خبری هم از حضور مسعود ریگی در ترکییب تیم نبود تا سپاهان سیستمی مشابه فصل گذشته اش داشته باشد و در یک خط جلو تر هم مثل روز هایی که کیروش استنلی در ترکیب سپاهان بود، شهریار مغانلو به نوک حمله منتقل شد و سجاد شهباززاده هم در پست وینگر چپ بازی کرد. به ترکیب بازی رفت این تیم در فصل گذشته مقابل پرسپولیس توجه کنید جایی که لک و تیرک مانع شکست پرسپولیس شد و سپاهان در روز های خوبش به سر می برد، در آن روز هم محرم از کیروش استنلی در نوک حمله و از سجاد در پست وینگر چپ بازی گرفت و حالا هم شهریار مغانلو به نوعی حکم کیروش فصل گذشته در ترکیب سپاهان را دارد.

این ترکیب دارای نکات مثبت دیگری هم بود، سجاد شهباززاده به پست وینگر چپ منتقل شد و به دنبال آن فرشاد احمدزاده هم به مرکز زمین متمایل شد تا این قضیه خلاقیت و طراوت خط حمله سپاهان را بالا ببرد. زوج احمدزاده و سروش رفیعی ساختار دفاعی تیم حریف را به دردسر انداخت. (به محل استقرار فرشاد احمدزاده با شماره 10 در تصویر بالا توجه کنید)

در ادامه هم وقتی در مورد سپاهان صحبت می کنیم نمی توانیم از تاثیر امید نورافکن و دانیال اسماعیلی فر بگذریم. به صحنه گل سوم سپاهانی ها توجه کنید،‌‌ دانیال اسماعیلی فر به مرکز زده، با یک حرکت پا توپ توپ را به منطقه خط می رساند و پاس گل را به محمدرضا حسینی می دهد.

این گل حاصل یک ریکاوری و حرکت پا به توپ دانیال اسماعیلی فر بود.

 

این تصویر تقسیم بندی میزان حملات سپاهان را نشان می دهد و 74.9 درصد از حرکات سپاهانی ها به کناره ها بر می گردد

سپاهان ظاهرا قصد دارد در لیگ قهرمانان بدون توجه به ناکامی های لیگ با ترکیبی مشابه فصل گذشته به کارش ادامه بدهد و این می تواند به خوبی دوران سرمربیگری محرم در سپاهان را احیا کند.